خبرهای داغ:
فیض اللهی خبر داد

 آمادگی کامل شهرستان بهار برای بازگشایی مدارس

همدان-مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار گفت: شهرستان بهار آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس را دارد و هیچ گونه کمبودی در مدارس نداریم.
کد خبر: ۹۵۳۸۶۷۷
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین فیض اللهی در جلسه تخصصی مدیران مدارس شهرستان بهار که با محوریت پروژه مهر، بازگشایی مطلوب و پر نشاط مدارس در مهر و بررسی مسائل جاری مدارس در کانون فرهنگی تربیتی میعاد شهرستان بهار برگزار شد، اظهار کرد: از مدیران مدارس درخواست می‌شود تا تمام تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی مجموعه آموزشی خود در راستای آرامش، رفاه و آسایش دانش آموزان و همکاران فرهیخته فرهنگی به کار گیرند و در این مسیر ازهیچ تلاش و کوششی دریغ نورزند.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبارات باید از حداکثر امکانات استفاده بهینه صورت پذیرد تا بتوانیم به سهولت مدارس را اداره کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار با بیان اینکه مدیران عامل پیشرفت مدرسه و تعلیم و تربیت دانش آموزان هستند، اهمیت و جایگاه مدیر در مراکز آموزشی را یادآور شد و افزود: مدیر می‌تواند با همسو کردن تمام ارکان مدرسه در رونق مراکز آموزشی، نقش اصلی را ایفا کند.

وی بااشاره به بحث کیفیت بخشی آموزشی در نظام تعلیم و تربیت گفت: مهمترین و کلیدی‌ترین برنامه آموزش و پرورش ارتقای کیفیت آموزشی است و به همین منظور برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی برای رسیدن به وضعیت مطلوب و ارتقای شاخص‌های آموزشی تدوین شده است که با اجرای مطلوب این برنامه‌ها شاهد بهبود وضعیت در شاخص‌های مختلف آموزشی خواهیم بود.

فیض اللهی تصریح کرد: تقویت بنیه علمی دانش آموزان و کیفیت بخشی به امر آموزش از اهداف اصلی دولت انقلابی است.

وی تاکید کرد: مدیران مدارس در پروژه مهر خوش درخشیدند و به صورت اکیپی از تمام مدارس شهرستان بهار بازدید به عمل آمد که تلاش تمام عوامل قابل تقدیر است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار با بیان اینکه شهرستان بهار آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس را دارد و هیچ گونه کمبودی در مدارس نداریم، با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش، اظهار کرد: اجرا و عملیاتی کردن این سند اولویت اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین سه جوهره اصلی در سیاست‌های آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است، افزود: این سه جوهره شامل تربیت تمام ساحتی، چرخش های تحول آفرین و 6 خرده نظام است.

فیض اللهی با بیان اینکه امروز دستگاه تعلیم و تربیت سند تحول را مبنای کار خود در مسیر تعالی قرار داده است، افزود: تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش بر اساس این سند دنبال می‌شود.

رییس اداره حراست آموزش و پرورش استان همدان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته گفت: برای مهر ماه با نشاط، استان همدان آمادگی کامل را دارد و ایجاد فضای بانشاط در مدارس ضروری است.

حمید رضا طاهری ادامه داد: با توجه به هجمه‌های دشمن در خصوص مسائل تربیتی به خصوص حجاب و عفاف برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذار در سطح مدارس اجرایی شود.

وی بااشاره به آسیب‌های اجتماعی عدم رعایت حجاب و حیا، گفت: بی حجابی جامعه را در معرض آسیب‌های جبران ناپذیر قرار می‌دهد.

رییس اداره حراست آموزش و پرورش استان همدان احیای ارزش‌های دینی به خصوص حجاب و عفاف در كشور را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: زنان جامعه ما ثابت كردند حجاب مانع فعالیت‌های اجتماعی و مدیریتی آنان نیست و در عرصه‌های مختلف نیز شاهد حضور موثر و كارآمد زنان هستیم.

 آمادگی کامل شهرستان بهار برای بازگشایی مدارس

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار